برخی از فرآیندها و رویه‌های مرتبط با امر قضا با حضور رئیس قوه قضائیه آسیب شناسی شد عراقچی: ۱۵ یادداشت تفاهم بین ایران و عراق به امضا خواهد رسید رئیس جمهور: روابط ما با اقلیم کردستان خوب است و برای تقویت آن تلاش می‌کنیم نشست مقامات عالی رتبه امنیتی بریکس با حضور ایران پزشکیان پیام رهبر معظم انقلاب را تقدیم نخست‌وزیر عراق کرد | مهمان‌نوازی بی‌نظیر عراقی‌ها الگویی بی‌همتاست عارف از تقدیم لایحه بودجه به مجلس در مهلت قانونی خبر داد | لایحه‌ای قابل‌دفاع ارائه می‌دهیم دادستان کل کشور: توجیهی قانونی‌ برای برخورد فیزیکی با بدحجابان وجود ندارد پزشکیان در دیدار با همتای عراقی خواستار حرکت به سمت برداشتن مرز‌های کشور‌های اسلامی شد معاون‌اول قوه‌قضائیه در مشهد: احکام و رفتار نیرو‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باید بر مبنای حقیقت دین باشد رئیس جمهور در بدو ورود به عراق در یادمان شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس حاضر شد رئیس ستاد مرکزی اربعین: تعیین نقشه‌راه اربعین ۱۴۰۴ با برطرف‌کردن نقاط ضعف کلید خورد فرمانده کل سپاه: در تأمین امنیت مرز‌ها کوتاهی نخواهیم کرد مناظره هریس و ترامپ | ایران، اقتصاد، نابودی اسرائیل و چند مورد دیگر سقوط بالگرد ارتش رژیم صهیونیستی در غزه و هلاکت ۳ نظامی بازدید فرمانده کل سپاه از مرز‌های خراسان رضوی + عکس رئیس‌جمهور وارد بغداد شد | السودانی به استقبال آمد + عکس و فیلم رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به عراق: توسعه روابط با کشور‌های اسلامی از عراق شروع خواهد شد آغاز اولین سفر خارجی رئیس جمهور نهم | پزشکیان عازم عراق شد دفتر حقوق بشر سازمان ملل حملات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به المواصی توسط کوبا
سرخط خبرها

رئیس ستاد مرکزی اربعین: تعیین نقشه‌راه اربعین ۱۴۰۴ با برطرف‌کردن نقاط ضعف کلید خورد

  • کد خبر: ۲۵۰۳۴۳
  • ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
رئیس ستاد مرکزی اربعین: تعیین نقشه‌راه اربعین ۱۴۰۴ با برطرف‌کردن نقاط ضعف کلید خورد
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با دستور وزیر کشور، جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی به منظور شناسایی نقاط ضعف و نیز ارتقای وضعیت برای برگزار اربعین ۱۴۰۴ برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدمجید میراحمدی در یکصدوبیست‌وهشتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)، بیان کرد: طبق دستور دکتر مؤمنی که فرمودند بلافاصله بعد از اربعین، جلسه ستاد مرکزی اربعین تشکیل و نقاط قوت و ضعف و اولویت‌ها برای اولویت ۱۴۰۴ مشخص شود، این جلسه برگزار شد.

وی اظهار کرد: در بخش اول جلسه، دوستان و استانداران و تعدادی از رؤسای کمیته‌ها در مورد نقاط ضعف و کمبود‌ها و پیشنهاداتی که بایستی برای ارتقای وضعیت داده شود مطرح کردند. صمن اینکه دبیرخانه از قبل نظرات کمیته‌ها را دریافت کرده بود. جمع بندی اولیه روسای کمیته‌ها و استانداران بر مبنای مکتوبه‌ای که برای دبیرخانه ارسال کردند راهکار‌های ارتقای وضعیت را در حوزه خود مشخص کردند و نقشه راهی برای اربعین ۱۴۰۴ مشخص کردند. بخشی که مربوط به حوزه تصمیم گیری و اختیارات خود است دوستان از همین امروز شروع کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: ما یک تقویم اجرایی بایستی تا اربعین ۱۴۰۴ داشته باشیم تا در این مدت اربعین ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۴ چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا وضعیت ارتقا پیدا کند. بخشی از پیشنهادت مربوط به حوزه اختیارات و اقدامات خود کمیته‌ها است. یک بخشی مربوط به ستاد مرکزی اربعین که باید جلسه بگذاریم و آن را دنبال کنیم. این را دوستان کمیته‌ها مشخص کنند و از دبیرخانه پیگیری کنند تا جلسات را برگزار کنیم.

وی افزود: در حوزه مسائل زیرساختی خواهش بنده این است که اولویت‌ها را به سرعت تا حداکثر ۲۰ روز آینده مشخص و اعتبارات مورد نظر معین کنند هم به ما اعلام کنند و هم به سازمان برنامه بودجه اعلام شود. مطالبی گفتند اعتبارات زمانی واگذار می‌شود که زمانی برای عملیات اجرایی نیست ان‌شاءالله امسال ما این اشکال را برطرف کنیم. اولویت‌هایی که اشاره شد اولویت در حوزه راه آهن، حمل و نقل و ناوگان عمومی دنبال شود. راجع به ترک فعل‌ها احتمالی و اجرای مصوبه دولت در واردات ۲ هزار دستگاه درخواست ما این است بازرسی کشور و ورود کند چرا مصوبه هیت دولت بعد از گذشت یکسال نه تنها اجرا نداشت بلکه بخش خصوصی که به اعتبار این مصوبه سرمایه گذاری کرده و به کمک وزارت راه آمده تا مشکل و حمل و نقل مردم را حل کند دچار مشکل و خسارت چند میلیاردی شود. یکسال اتوبوس‌ها آنان زیر آفتاب است و خسارت دیده است.

وی خاطر نشان کرد: حتما باید دستگاه نظارتی رسیدگی کند و هر کسی کوتاهی کرده پاسخگو باشد. البته این مسئله ستاد مرکزی اربعین نیست، اما چون مصوبه هیات دولت این بوده ۲ هزار دستگاه وارد و به حمل و نقل زائران اربعین کمک کند ما ورود داشتیم.

میراحمدی گفت: عملکرد دوستان در بیمه، هلال احمر و شهرداری در اربعین ۱۴۰۳ خیلی خوب بود. هیچ سالی میزان هماهنگی و خدمات دهی به زائران در بحث بهداشت و درمان به این خوبی نبوده است. سال گذشته کمیته بهداشت و درمان ما رتبه اول را داشتند. امسال نیز ان‌شاءالله اینگونه خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی خاطر نشان کرد: در اربعین امسال در حوزه فرهنگی مجموعه اقدامات از نظر کمی و کیفی بهتر نسبت به سال قبل بود. وجه تمایز اربعین امسال نسبت به سال قبل شعار کربلا طریق الاقسا و اجتماع جهانی حول همین شعار بود.

وی افزود: تشکر می‌کنیم از همه دوستان. وضعیت مهران وضعیت کلی اربعین امسال بود. از همه دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، نهادها، موکب‌های مردمی و صدا و سیما تشکر می‌کنیم. یک اربعین رقم خورد که به قصاوت همه کسانی که اربعین‌های قبلی را مدیریت کردند شاید در ۱۰ سال گذشته اربعین ۱۴۰۳ سرآمد همه اربعین‌ها بود. اِن شالله به همت شما و همه کسانی که در مدیریت اربعین سال آتی هستند، اربعین ۱۴۰۴ تکمیل کننده کاستی اربعین ۱۴۰۳ باشد و مشکلات موجود با برنامه ریزی و تدبیر شما برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد:گرمای هوا در ۱۴۰۴ بیشتر از اربعین امسال خواهد بود. بایستی برای این مسئله تدبیر شود. امسال تدبیر خوبی شد و ما حتی یک نفر فوتی ناشی از گرمازدگی نداشتیم و شبیه یک معجزه است. اِن شاالله سال آینده هم این وضعیت را شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->